Voor diegene die willen reageren - U heeft Gmail account nodig

zaterdag 15 december 2007

Rechterlijke Aansluiting -1-

Wie redt Martijn?


Maandag a.s. dient een kort geding van de Koninklijke Familie tegen de pedovereniging Martijn vanwege de publicatie van foto's van Amalia. De pedofielen maken geen schijn van kans. Toch is dat een slechte zaak. Door Christiaan Alberdingk Thijm
Bad cases make bad law, zeggen ze in de VS. Slechte zaken leiden tot slecht recht, zouden wij hier zeggen. Maar omdat dat zo slecht klinkt, zeggen we het maar niet. De Amerikanen hebben natuurlijk wel gelijk. Er is niets zo gevaarlijk voor de ontwikkeling van het recht als een slechte zaak.
Kielhalen
Gisteren hoorde ik dat op de website van pedofielenvereniging Martijn foto's van prinses Amalia en haar neefje Lucas zijn gepubliceerd. Mijn eerste reactie: kielhalen die gasten.
De mannen van Martijn hadden eerder de publieke opinie al beroerd met het voornemen een politieke partij te beginnen. Nu hadden ze een nieuwe manier gevonden om te choqueren. Aandachtzieke lui.
Ranzig
Toen ik het bericht in De Volkskrant las over de kwestie, bleek dat het toch iets genuanceerder ligt dan ik eerst dacht. De vereniging zelf heeft de foto's niet gepubliceerd, een bezoeker van het forum van de website heeft het gedaan.
'Ons koningshuis heeft weer een hele nieuwe generatie prinsjes en prinsesjes voortgebracht, en gelukkig maar!' was zijn ranzige bijschrift op het forum. Martijn heeft de foto's verwijderd nadat de Rijksvoorlichtingsdienst daarom had gevraagd.

BRON

Door een overreactie, een impressie vanuit de onderbuik die behoorlijk hypocriet is te noemen is er een rechtelijk proces in werking gesteld welke wellicht een verschuiving kan veroorzaken in het rechtsbeginsel - of zie ik dat helemaal verkeerd.. (hoeveel procent is dat dan?)

Stel de fotos waren terecht gekomen in de online versie van privé of de libelle. Was er dan ook een rechtzaak geweest? Ik geloof dat de fotos ook wel elders te bekijken zijn - en wie heeft er de slechte ideeën bijgehaald om vervolgens eens te ageren op de plaatsing.
Wilt u even uitwerken welke gedachtegang hier is bedacht om tot een rechtszaak te komen


++
Kinderen zijn mooi
en een symbool
Die waarden van
zuiverheid
eerlijkheid
en schoonheid
oproept

Laten we dat
vooral zo houden

6 opmerkingen:

Kpuc zei

Sja, ik denk dat men is uitgegaan van met welk doel de foto's worden geplaatst. In het geval van Martijn denk ik aan enge luitjes die zich met het potlood ter hand verlekkeren op foto's van kinderen. Kielhalen dus en dan nog eens brandmerken, afwassen met zeewater gaarne.

heraux zei

Nee, zo zie ik het niet

Ik denk dat er een elementaire denkfout is gemaakt - de fotos kunnen overal bekeken worden - wat de kijker ermee doet - of welke gedachte erachter zit kun je niet weten.

Wie leest de Libelle online - je weet niet wie..

Kpuc zei

Sjah, je kunt het ook zo zien, een diamant kun je bij iedere juwelier zien fonkelen maar zodra iemand deze onrechtmatig uit de vitrine neemt en gebruikt ter verrijking van eigen knip, dan zit die persoon in de verkeerde hoek van het leven.

heraux zei

De diamand mag overal fonkelen..
zolang hij/zij maar fonkeld..
en niet is opgedeeld en zijn/haar charme verliest door hebzucht.

Mizz_Breda zei

het op een andere site bekijken of het zelf op een pedo site zetten is toch een groot verschil.
Kijk het wordt toch wel gedaan , zoiets kan je gewoon niet tegenhouden maar zorg dan wel dat er anderen geen last v hebben,aangezien ikzelf ook een ANTI pedo ben,en er alles wat ik kan aan zal doen zie goorlappen v internet te verwijderen,en of het nu amalia is met der neefje of jou of mijn kind,ik vind het geen van allen normaal.
DUS ophangen die gasten,allemaal.
hmm dan komen er wel heeeeeeeeeeeeel veel woningen te huur te staan ;-)

heraux zei

@occultwoman:
Ophangen enzo is een andere afdeling, ofwel, rechter spelen is geen hobby.

Bedenk dat de wereld van de pedo
geen zwart wit wereldje is.
Niet iedere pedo wil zich vergrijpen aan jongere kinderen.