Voor diegene die willen reageren - U heeft Gmail account nodig

vrijdag 23 november 2007

Internet Aansluiting -1-

Internetcursus helpt tegen depressie

TILBURG - Een internetcursus tegen depressieve klachten helpt vijftigplussers beter dan een groepstherapie. Dat is de uitkomst van een onderzoek waar psychologe Viola Spek van de Universiteit van Tilburg eind november op promoveert.
afbeelding vergroten ARCHIEFFOTO AD.NL
Voor het eerst is het nut van een digitale zelfhulpcursus voor depressieve klachten wetenschappelijk onderzocht. De resultaten zijn gepubliceerd in het toonaangevende Europese psychologietijdschrift Psychological Medicine.
Aan de internetcursus die werd ontwikkeld door het Trimbos-instituut komt geen therapeut te pas. Zo kunnen eenvoudig veel mensen worden bereikt, zegt de onderzoekster.

Bron

Vreemd, volgens mij werd ik pas goed depressief toen ik frequent op internet al die ellende over me heen kreeg - ja, ok, ik zocht er om - ik wilde het ook weten - maar veel zie je toch niet - alleen rokende lijken en ledematen. Maar ook schoonheid, smaak en mooie verhalen, lieve mensen - hele lieve mensen kom je ook tegen - als je lief bent en lief hebt krijg je ook liefde - zo wordt beweerd. Maar internet is een ander soort territorium dan de sociale omgeving in een stad of dorp - op internet komt alles bijelkaar doorelkaar met elkaar.. soms ook weer verdeeld in groepen of gelabeld, herkenbaar of vrij onzichtbaar.

Geen opmerkingen: